داروگ

قاصد روزان ابری، داروگ! کی میرسد باران؟!

داروگ

قاصد روزان ابری، داروگ! کی میرسد باران؟!

رانندگی یا شوهر کردن؟!

دوشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۸ ق.ظ

همین سه سال پیش بغض کرده بود و عصبانی بود... ک باباش نمیذاره رانندگی کنه... باباش راضی شد و براشم ماشین خرید...

ی سال نیس ازدواج کرده... وقتی دیدم داره ب خواهرش میگ خب حق داره, مردا خیلی دوس ندارن زناشون رانندگی کنن و اینو با افتخار میگه جوری ک تو صحبتاش شما بفهمین از اینک شوهرش انقد دوسش داره احساس حسادت برانگیزی بهش دست داده, خواستم برم جلو و بهش بگم

 "عزیزم هم تو و هم شوهرت خیلی ترحم برانگیزین..."


ازادی برای زنانی ک دهنشون با شوهر کردن بسته میشه؟! قبول کنیم ما تا یک جامعه متمدن زیاد فاصله داریم!

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۵
میم. طرار

نظرات  (۷)

من فکر میکنم یک بعد از تمدن هم اینه که بذاریم هرکسی اعتقاد خودشو داشته باشه. قطعا منم خوشم نمیاد همسرم منو محدود کنه الخصوص با چیز پیش پا افتاده ای شبیه رانندگی. اما به زنی که این شکلی خوشحاله هم احترام میذارم! 
پاسخ:
من بحثم چیز دیگه ایه ک البته تو این موردم مخالفم ک چرا تو زندگی زناشویی یکی باید برا اون یکی تصمیم بگیره بهرحال حرفم چیز دیگه ایه
حرف من اینه ک چرا شوهر کردن برا دخترا درحدی مهمه ک ب خاطرش ب خاطر چیزایی ک قبلا براش جنگیدن کوتاه میان؟! ب خاطر اینک زن خوبی باشن!!! 
چرا وقتی باباش نمیذاره رانندگی کنه نمیپذیره و فکر میکنه محدود شده اما همون عملو اگ شوهرش انجام بده ذوق مرگ میشه ک چون دوسش داره, غیرتیه؟! بحث من اینه چرا زنا همه چیزشونو فدای شوهر میکنن؟!  من نمیتونم ب عقاید جامعه ای ک بقول شما خوشحالی زن در گرو اطاعت غیر منطقی از شوهرشه (و از اون مزخرف تر اینه ک ب این موضوع افتخارم میکنن) احترام بذارم... حتی اگ بخاطر دوست داشتن شوهرش سکوت کرده بود میپذیرفتم ی جورایی... ولی افتخار کردن ب این موضوع واقعا زجرم میده!
مردها رو همین دست زنها به افتضاح کشوندن.
پاسخ:
نفهمیدم, میشه بیشتر توضیح بدین:)
منظورم اینه خانم گل عزیز که مردها وقتی می بینن زنها از این تیپ مردها، خوششون میاد، بیشتر سعی می کنند برای بیشتر پذیرفته شدن توسط ماده ها، به این رفتارهاشون، شدت ببخشند.
پاسخ:
نظرم کاملا برعکسه... اصولا زنا ب شکل موردعلاقه مرد درمیان, همونجور ک شوهرشون دوس داره میپوشن, همونطور رفتار میکنن و مطیع بودنو ترجیح میدن (سرکار نمیرن چون شوهرشون اینطور خواسته)... ولی دراصل تقصیر زناست, اینو قبول دارم اگ من بعنوان ی زن اینو حق خودم بدونم اونطوری باشم ک دلم میخواد نه مرد و نه جامعه این اجازه رو ب خودشون نخواهند داد ک فرمانروایی کنن
این از سیاست زنان است که برای تربیت کردن مرد به اون شکلی که دوست دارند از این راه، وارد میشن و این کار رو مادرانشون از بچگی، روی پسرهایشان آغازمی کنند و وقتی بزرگ و بالغ می شوند، زنان دیگر هم وارد میدان، می شوند. نقش تربیتی زن خیلی مهمه. اگر از نظر زیستی، به جانوران غیر از انسان هم نگاه کنیم می بینیم که ماده ها جذب نری می شوند که قدرت و ابهت و ویژگیهای نر برجسته ای داشته باشه تا بتواند فرزندان قدرتمندتری داشته باشه و از طرفی، آن نری که اکنون جفتش است بتواند از قلمرو خود که ماده و فرزندانش هم جزئش هستند دفاع کنند.
ولی فرزند حضرت مریم س این طور نشد. چون مادری که به تربیت وی پرداخته بود به شیوه زنان دیگر عمل نمی کرد؛ یعنی حاضر نبود برای زادآوری که برای زن اهمیت فوق العاده ای دارد با هر مردی همنشبن و همسر شود.
نگوئید ایشان محکوم به این سبک زندگی، بود؛ چرا که اگر توجه کنید، اختیار با مریم س بود و اگر می خواست، می توانست سر باز بزند. انسان موجودی مختار است؛ ولی ایشان تاب آورد.
پاسخ:
برای پاراگراف اولتون باید بگم ربطی ب جنسیت نداره و هرمادری از بقول شما سیاستش وارد میشه و بچه (دختر یا پسر) رو تربیت میکنه... 
برا صحبت های بعدیتون باید بگم بله جانوران هدفشون انتقال ژن های برتر ب نسل بعدیه مطمعنن گربه سرکوچه ما هدفش از زندگی رسیدن ب تعالی نیست و قیاستون تاحد زیادی مزخرفه... درجانوران, ماده نرو برای جفتگیری انتخاب میکنه بعد نتیجه میگیرین کلا زاداوری برای زن اهمیت فوق العاده ای داره؟!؟!؟ اگ من میگم برا ی دختر شوهر کردن ب طرز مسخره ای مهمه دارم.میگم این تحمیل جامعه س نه اینک زاداوری براش مهم باشه, چجوری همچین نتیجه ای گرفتین؟! بخث شما بیشتر خاله زنک بازیه تا ب موضوع پست من مرتبط باشه
اتفاقا نوع برخورد شما به خاله زنکها شباهت داره. بحث من علمیه. انسانها روح مطلق نیستند. بعد جانوری هم دارند. اگر بانوان در جهت تعالی قدم برمی داشتند، این نسل آلوده ادامه پیدا نمی کرد. وقتی زنی حاضره با مردی که آلوده است به انواع رذائل اخلاقی، صرفا چون پولداره، قدرتمنده و دلائلی از این دست و بعد، به قول روانشناسها، فرزندانش را بهانه می کند و وارد این بازی میشه که : ' اگر بچه ها نبودند، من هم نمی ماندم. ' و بعد، شروع به باجگیری از فرزندانش، می کنه که: ' حالا که عمرم برای شما، تباه شد، شما مدیون من هستید و در مقابل پدر ظالمتون، باید از من، دفاع کنید و ... ' و نمایش مظلومیت و عشق به فرزند و فداکاری به راه می اندازه، هدفش کسب تعالیست؟ پس چرا فرزندان حاصل از اونها بیشتر به هیولاها و دد و میش، شبیهند تا به پیامبران؟
پاسخ:
ببین برادر حرف شما در راستای پست من نیست!
اگ بخوام درمورد این کامنت شما نظر بدم میگم بله تو جامعه زنانی وجود داره ک ب خاطر دلایلی مثل پول با همچین مردی ازدواح میکنن و درعوض مردانی هم وجود داره ک بخاطر ویژگی های مادی دیگه ای با زنایی ک فلانن ازدواج میکنند... شما داری از دیدگاه روانشناسی رفتارای زن تو خونواده رو نقد میکنی ک من نمیخوام وارد بحثش بشم ولی پست من جامعه شناختیه یجورایی, و ب خانواده مربوط نیس, ب نوع تفکر تحمیل شده ب زنا نقد کردم...
یک سوال: چرا زنها نسبت به آنچه که شما ' تحمیل جامعه ' اسمش رو می گذارید، سر خم می کنند؟ آیا جز برای بقاء خود، هدف دیگری دارند که بدین شکل بیمارگونه، سازگاری حاصل می کنند؟
پاسخ:
اصولا نباید سرخم کنن, ولی تحمیل دقیقا همینه... شما مجبوری سرخم کنی ولی نباید, بعلاوه چیزی ک درطول تاریخ مدتها بوجود اومدع رو نمیشه امروز یا حتی در این نسل از بین برد! چرا من بعنوان ی زن باید تمام ذهنیتم از زندگی تولید فرزندی باشه ک نصف کروموزوم هاش شبیه منه؟!!؟!؟!؟؟ شما میپرسین سازگاری چرا در من وجود داره بعنوان یک زن؟ جواب میدم چون در مادرم وجود داشته و در مادر مادرم و در مادر مادر مادرم و همه اینا ب این دلیله ک مرد از این سازگاری سود برده و مردا در طول تاریخ کسانی بوده اند ک جوامع رو ساختند... حاکمیت مرد میلیون ها سال تداوم داشته و مدت کوتاهیه ک زنا در جوامع دیگ ب این اعتراض کردن! تا از بین بردنش و رسیدن ب جامعه ایده ال مخصوصا تو حامعه ما با هزاران نوع تحمیل و تفکر و دین مشکل تر خواهد بود!
سلام.
من خودم دخترم. عرض من اینه که زنها نباید سر خم کنند. به خاطر خدا و به خاطر  اینکه فردا در مقابل خداوند، مسئول خواهند بود. جامعه رو مردان نمی سازند. زن و مرد با پیوند و ائتلاف با یکدیگر، می سازند. همین مردان کثیف درون رحم همین زنها رشد و پرورش پیدا می کنند. پس می بینید که زنها به هیچ وجه نمی توانند خودشون رو از جامعه آلوده ای که ساخته شده، کنار بکشند. چرا زنها حاضر نمی شوند به خاطر خداوند هم که شده، در عوض سر خم کردن و سازگاری،  همچون حضرت مریم س و آسیه س راه شهادت رو در پیش بگیرند؟ چرا زنان ایمان داشتن رو از سر خودشون باز می کنند؟
ضمنا خانواده از جامعه، جدا نیست. همه اتفاقاتی که در جامعه، میفته، ریشه هاش در خانواده، بنا نهاده شده.
پاسخ:
شاید فقط کافیه زن بدونه ک خودش چقدر باارزش و وسیعه و اونوخ این احتیاج ب پذیرفته شدن توسط مردا درش از بین بره... فکر میکنم رسانه یا ی ابزار یا یک فرد قدرتمند باید این تفکر مسخره رو از بین ببره...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی